Новини
Собственикът на първия в България 36-тонен хибрид Komatsu пред сп. "Строителна техника"
03.02.2017“Решението да закупя машината беше много внезапно. Трябваше ми голям багер и се бях спрял на конвенционален модел, но в последствие прецених, че хибридът ще ми бъде по-изгоден. Знаех, че е много по-икономичен и мощен, защото работим и с по-малкия модел HB215LC-2, който дава значително по-нисък разход на гориво. Ето защо се свързах с Евромаркет, отидох, видях машината, убедих се, че е по-икономичният избор и не сбърках”.
Така Огнян Звездов, управител на фирма "Мони-07", обяснява решението си да закупи първият в България 36-тонен хибриден багер Komatsu, носител на златен медал от Международен технически панаир - Пловдив 2016.
Фирмата има 10-годишен опит в услуги със строителна механизация, извършване на изкопни и насипни работи, инфраструктурно и специализирано строителство, както и товарни превози в България и ЕС. Сред успешните ѝ проекти са язовирната стена на яз. „Цанков камък” край гр. Девин, участъци от магистрала „Тракия” и Дунав мост II, отсечка за пътя Маказа-Кърджали и др., както и лот от АМ "Струма", където работи 36-тонният хибрид.
Безспорните предимства на хибридите Komatsu впечатляват дори и хората, които нямат опит с подобна технология. „Досега не сме работили с 36-тонен багер, затова не ми е лесно да правя сравнения, но е факт, че хибридът харчи значително по-малко – показва ми по-нисък разход на гориво, отколкото конвенционален 30-тонен багер. 30-тонният модел харчи 360 l за 12 часа, а хибридът – 260 l, със 100 l по-малко, имайки предвид, че има по-голяма кофа – 2.4 m3", конкретен е г-н Звездов.
"Мисля, че в бъдеще ще се работи само с хибридни машини”, обобщава собственикът на първия в България 36-тонен хибриден багер Komatsu. Прочетете целия текст тук.